Foto dels nens i nenes de la classe de les    Àguiles Blanques

diumenge, 16 de maig del 2010

ELS NOMS DELS GERMANS

Com ja sabreu, al llarg d'aquest trimestre fem un projecte on treballem al voltant dels germans i les germanes.
A la nostra classe han sorgit moltes preguntes i moltes reflexions sobre aquest tema.
Un dels nostres "volem fer" parlava de fer servir el bloc de la classe per a respondre algunes d'aquestes preguntes, així que aquelles que puguin ser respostes en aquest espai les anirem contestant des d'aquí, encara que a la classe també hi sortiran.

I ahí va la primera:

QUI VA DECIDIR EL NOM DELS NOSTRES GERMANS? Va ser la mama o el papa, algun avi, tiet..? I els que no teniu germans, QUI VA DECIDIR EL VOSTRE NOM?

14 comentaris:

  1. El meu germà es diu Manolo, igual que el meu pare.
    El seu nom el van decidir entre el meu pare i la meva mare, encara que ara també es fa, fa uns anys era costum posar als fills els noms dels pares.

    ResponElimina
  2. Ai!!

    Ja sé que no em toca, però jo també vull participar-hi!! Em perdoneu, oi? Quina idea més bona Ainhoa!! A mi el meus pares em VOLIEN POSAR O MOISES O DAVID... Per què em van posar DAVID?... Per què a l'habitació de l'hospital on hi havia la meva mare, que tenia dos llits, a l'alte nen, que va néixer abans, li van posar MOISÉS... Per no repetir, el meu pare i la meva mare van decidir posar-me DAVID... Aquest és el meu nom!

    ResponElimina
  3. A l'Artiom li van posar el nom a Russia.
    Al meu pare, a la meva mare i a mi ens va agradar molt.

    ResponElimina
  4. Nosaltres vem triar Adria perque als meus pares els hi agradava molt a mes era un
    empereador roma i que era molt llest i va fer
    una bibloteca a Atenes


    Martí Roca

    ResponElimina
  5. El meu germa es diu Pau Najib perque Najib li van pusar al Marroc i Pau perque a la meva mare no li agrada la guerra. Jo em dic Sara Susu perque Sara bol dir princesa i Susu es un nom presios en xines.
    SARA SUSU

    ResponElimina
  6. a la mama li agradava molt el nom. mu va di a mi i tambe am va agradar molt. al prinsipi al papa no li va agradar pero la mama i jo vam insistir i al final li va agradar. el meu germa es diu Biel.

    ResponElimina
  7. la meva germana li vam posar Laia perque vam votar el papa la mama i jo els noms que haviem escrit en una llista i va guanyar Laia.

    ResponElimina
  8. la mama i el papa em vam posar Sara. La mama sempre havia dit que si algun dia tingues una filla es diría Sara y el meu pare li va encantar.

    ResponElimina
  9. Em vam posar LAIA, perque els meus pares quan van anar al hospital portaven dos noms JULIA,LAIA.Si era roseta es diria LAIA i morena JULIA, i es diu LAIA perque es ....- I el meu germa MARTI perque ens agradava a tots.

    ResponElimina
  10. Al meu germa li van posar Guille perque als meus pares els hi agradava un comic que es deia Mafalda i el germa d'aquesta nena era el Guille.

    ResponElimina
  11. Hola hainhoa com tan nat les bacansas de 3 dias.BeRtA

    ResponElimina
  12. Perdoneu perque m'he equivocat. El meu germà es diu Pol perque es un nom que li agradava tant al meu pare com a la meva mare. Van fer una llista de noms i van triar junts aquest perque els agradava a tots dos.

    ResponElimina
  13. Doncs, ara us explicaré perquè em dic Gemma. Esteu preparats????
    La meva mare va fer repòs durant tot l'embaraç, fixeu-vos quina paciència!!!! 7 mesos al llit !!!!
    Sort que vai nèixer abans d'hora...!! Bé, doncs durant aquests mesos va llegir molt, molt i va llegir la història d'una noia italiana que es deia Gemma Galgani i li va agradar tant el què va llegir que va decidir que si tenia una nena es diria Gemma, i dit i fet. Us he de dir, però, que quan jo era petita no m'agradava gens el meu nom, ara en canvi, m'encanta.
    Ja sabeu qui sóc?????

    ResponElimina
  14. L'Adriano té un germà de 4 mesos que es diu Marc.
    Aquest cap de setmana li ha donat molts petons al seu germà perquè se l'estima molt.
    Tot just, ahir, el Marc es va quedar a casa els avis, una estona, i l'Adriano, la Silvia i jo (el seu pare), vam anar a Montserrat, amb el cremallera, a veure la Moreneta.

    ResponElimina